Saturday 19 April 2014

DOUBLE X - PENGALAMAN MENGGUNAKANNYA


Berdasarkan pengalaman saya menggunakan produk Nutrilite Double X Amway ini, cukup hebat. Banyak sudah masalah saya diselesaikan melalui Double X. Eh, macam mana hanya makan Double X boleh menyelesaikan banyak masalah? Macam tak percaya saja. 

Bukanlah masalah seperti kewangan ataupun rumah tangga tetapi masalah berkait dengan kesihatan diri kita sendiri. Masalah-masalah yang biasa kita alami setiap hari seperti saya nyatakan di bawah:

  1. Anda pernah rasa tidak bertenaga sepanjang masa??
  2. Mengantuk sewaktu bekerja atas apa jua alasan anda??
  3. Anda mempunyai masalah kencing manis, darah tinggi atau jantung yang kronik??
  4. Tiada stamina sewaktu berjogging atau bersukan di waktu petang?
  5. Sakit sendi atau lenguh-lenguh badan disebabkan aktiviti harian??
  6. Letih melakukan kerja seharian di rumah etc memasak, mop lantai, cuci tandas bagi surirumah??
  7. Anak-anak susah untuk mengingat mata pelajaran yang diajar guru di sekolah??

Banyak lagilah masalah-masalah yang dihadapi oleh kita sepanjang hari. Yang dinyatakan cumalah sedikit sahaja. Mungkin masalah anda berbeza dari apa yang dialami oleh saya dan kawan-kawan saya yang sudah menggunakan Double X ini. Jom kita tengok antara kelebihan Double X yang saya tahu.

KELEBIHAN:-
  1. Double X mempunyai 12 multivitamin, 9 multimineral dan 17 fitonutrien. Yang ingin saya tekankan di sini ialah antara kandungan multimineral di dalam Double X iaitu KROMIUM. Fungsi Kromium yang diketahui ialah ia boleh mengawal kandungan paras gula di dalam badan kita. Ramai di kalangan pelanggan saya mengatakan, paras gula di dalam badan mereka cukup terkawal berbanding sebelum mereka mengambil suplemen pemakanan tambahan.
  2. Memberikan tenaga yang berlebihan. Saya jika bersukan etc main futsal atau badminton mesti akan penat gila terutama futsal. 5 minit pertama dah semput dah. Mungkin disebabkan badan saya yang agak besar buatkan saya cepat penat. Tapi itu DULU. Selepas mengamalkan 3 bulan, bila main futsal kembali, saya sendiri tidak percaya yang saya boleh direct main selama 1 jam. Fuh!! Terasa power sangat la stamina saya. Dan tenaga pun tak surut-surut. 
  3. Mengantuk?? Dulu kalau bekerja kat pejabat, pantang ada masa terluang, mesti dahi letak atas meja (tidur tanpa bos tahu la). Tetapi Double X Amway macam ada keajaiban. Tidurlah banyak mana sekalipun sebelah malam, esok pagi sure akan merasa segar yang amat. Masalah mengantuk di pejabat pun hilang. Sama juga jika bawa kereta jalan jauh. Confirm tersengguk-sengguk sewaktu memandu. Tetapi sekarang tidak lagi. Hanya pemakanan Double X mengubah segala-galanya.

No comments: